Лютий 4, 2015

Історiя автомобільного вантажного транспорту

У сучасному світі вантажний автомобільний транспорт відіграє важливу роль у розвитку зовнішньоекономічних і торговельних відносин. Левова частка перевезень всередині країни і значна частина міжнародних перевезень здійснюється його допомогою. Медикаменти та паливо, обладнання та продукти харчування, меблі та сировинні продукти, – далеко не весь перелік вантажів, що піддаються перевезення автомобільним транспортом. І якщо засоби масової інформації досить повно і точно освітлюють питання прогресу легкового автомобільного транспорту, то тема історії розвитку автомобільних перевезень вантажів є не такою поширеною. Тому сьогоднішній прес-реліз присвячений історії саме вантажного автомобіля.


Спочатку розвиток вантажних автомобілів було небагато загальмовано недосконалістю конструкції і невеликий надійністю. І якщо існуючої конструкції було достатньо для любителів новизни, то перевезення вантажів вимагала куди більшого. І тільки після підвищення надійності з’явилася можливість впритул зайнятися вантажним автомобілем. Так, вантажі перевозилися легковими автомобілями, в яких пасажирський кузов був замінений вантажним фургоном або ящиком. Такий автомобіль володів основними властивостями легковий моделі. Збільшений пасажирський відсік був невеликим і непридатним для перевезення товарів, тому предку вантажівки було важко змагатися з гужовим транспортом. Ситуація дещо змінилася на початку ХХ століття, коли конструктори залишили у вантажівці від легкового автомобіля лише двигун. Вантажівки були наділені куди більшою площею вантажного відсіку, суцільними шинами з гуми і великим відношенням маси навантаження до загальної маси конструкції.


Історія вантажного автомобіля має початок в тисяча вісімсот дев’яносто першому році, коли два інженери Готліб Даймлер і Вільгельм Майбах сконструювали моторизовані візок, і вже в 1896 році Даймлер презентував своє творіння громадськості. Про перші автомобілях Даймлера відомо небагато. Так, існувало 4 моделі: 1,5 т; 2,5т; 3,75т і 5т. Машина управлялася за допомогою керма, з’єднаного ланцюгом з передньою віссю. Що примітно, автомобіль Даймлера володів вже ножним гальмом, яке впливає на силову передачу. Основні деталі (кузов) переважно були дерев’яними. Жодного креслення цього винаходу, до загального жаль, людство не змогло зберегти до наших днів.
Вантажним автомобілям важко було вийти на ринок вантажоперевезень, і тільки в тисяча дев’ятсот тринадцятому році дослідження показали, що вантажний автомобільний транспорт обходиться в шість разів дешевше гужового. Поступово автомобіль знаходив все нові форми досконалості. Так, Даймлер перемістив силовий агрегат автомобіля в передню його частину (під сидіння) і надав вантажівці впізнаваних сучасних обрисів.

вантажівка Даймлера



Відомий конструктор Генріх Бюссінг, німець за походженням, в 1903 році став засновником підприємства, що випускає вантажівки і автобуси, але в 1977 році «Бюссінг» став відгалуженням корпорації МАN, яка, по суті, поглинула «Бюссінг». У концерн МАN увійшла також колись відома швейцарська фіма Зауер.
На розвиток вантажного автомобільного транспорту на початку ХХ століття мала сильний вплив італійська фірма ФІАТ. Під час Першої світової війни виробництво вантажівок зросло від 1400 одиниць в 1914 році до 17200 в 1917.

Вантажний автомобіль початку ХХ століття

В цілому ж вантажний автомобільний транспорт не зміг достатньою мірою розвинутися протягом 1914-1918 рр. В першу чергу пов’язано це з тим, що виробники різних комплектуючих і запчастин опинилися по різні боки збройного конфлікту. Позабуті були спроби створення перших дизельних автомобілів в 1909 році. Незважаючи на те, що багато заводів з виробництва вантажівок були закриті і зруйновані, після війни були відновлені. У 50-х роках ХХ століття автомобільний вантажний транспорт уже склав серйозну конкуренцію залізничному, а перевезення і до цього дня мають великий вплив на економіку в цілому.

Так, роль автомобільного транспорту в системі міжнародного обміну товарами важко перебільшити. Статистика стверджує, що щодня автомобілі перевозять 70 кг вантажу для кожного жителя Європи, з’єднуючи цілий ланцюг постачальників і споживачів по всьому світу і забезпечуючи безперервну систему транспортування.

Залишилися питання?

Залиште свої контакти, щоб зв'язатися з нашим спеціалістом.

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.