Заявка на швидкий розрахунок вартості перевезення
Заповніть форму, і наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом

Особливості міжнародних залізничних перевезень

24.04.2015

Не можна недооцінювати роль залізничного транспорту у розвитку економічних, міжнародних та торгових відносин. Ж / Д перевезення між країнами дозволяють забезпечити нормальну взаємодію різних виробничих підприємств і торговельних компаній. Залізничний транспорт використовують в першу чергу для доставки сировини, негабаритних вантажів, важкої техніки і устаткування. Саме залізничним транспортом можна швидко доставити вантаж до місця призначення в будь-який час року і за невисокою вартістю.
Недоліком залізничного транспорту є його прихильність до конкретному маршруту і відносна дорожнеча при перевезенні легковагих вантажів.

Перевалка вантажів


Всі залізничні вантажоперевезення по Україні і країнам СНД здійснюються в рухомому складі єдиного зразка, який використовується для доставки вантажів по залізницях колишнього СССР.В країнах Європи інший тип рухомого складу, який має інші вимоги до габариту і ширині колеі.Прі міжнародних перевезеннях з країн пострадянського простору в країни Європи, Афганістан, Іран або Китай вантажі перегружаються з вагонів СНД в євровагонами,
у зв'язку з тим, що залізниці колишнього СРСР мають колію шириною 1520 мм (широка колія), в той час, як залізниці західних країн мають колію шириною 1435 мм (вузька колія), крім того вагони з вантажем можуть переставлятися на колісні пари з іншого шириною колії або переваліватся на автомобільний транспорт (тим більше, що по Європі вигідніше здійснювати доставку вантажів автомобільним транспортом) на перевалочних терміналах.

Особливості ж.д. перевезень в деякі країни

При здійсненні експортно-імпортних перевезень ж.д. транспортом, необхідно враховувати особливості країн відправників / країн транзитерів / країн одержувачів. Наприклад, в Таджикистані та Туркменістані. Оплата внутрішніх та експортно-імпортних перевезень здійснюється тільки вантажовідправником або вантажоодержувачем, а транзитні перевезення оплачуються тільки через експедиторів. За іншими територіями країн СНД імпорт, транзит, експорт, а також внутрішні перевезення можна оплачувати акредитованим в цих країнах експедиторам. В деякі країни, наприклад, Вірменію, перевезення зараз здійснюються тільки поромом через Грузію, через неможливість відправки сушею. Багато вантажів, що прямують з України до Грузії, за часом доставки і відстані, найвигідніше транспортувати поромом, але слід знати, що така вартість перевезення особливо не відрізнятиметься від вартості сухопутної доставки. При перевезеннях у країни Середньої Азії часто паром навіть дорожче ніж сухопуття.

     Особливу роль у міжнародних залізничних перевезеннях грають конвенції, це особливі розпорядження залізниць країн, які їх всувають. Такими конвенціями може бути накладено заборону на відправку певного вантажу з конкретною станції або з усіх станцій в межах цієї дороги. Або ж заборона навантаження певного роду рухомого складу належить тій чи іншій країні. Вводяться вони як правило для підтримки вітчизняного рухомого складу, для отримання певної економічної вигоди або з метою підвищення технічної ефективності тієї чи іншої дороги, а останнім часом ще й для фізичного збереження рухомого складу. Наприклад, в умовах воєнних дій на Південно - Сході існують ризики втрати не тільки вантажу, але й рухомого складу в слідстві артилерійського обстрілу, на увазі цього керівництвом Укрзалізниці було прийнято рішення заборонити до відправки в той регіон вагонів загального парку, власників це не стосується.

 
У Криму інша ситуація, військових дій там немає, але вагони в силу невизначеного правового статусу півострова можуть так сказати "експропріювати", використовувати у своїх потребах, а у разі використання як вагонів УТЛЦ так і власного рухомого складу перевізник цілком закономірно висуватиме штрафні санкції за нецільове використання вагонів, що ляже на плечі експедитора / відправника вантажу. Тому, при відправці вагонів на Крим необхідно заручитися гарантіями вантажоодержувача про негайне повернення вагонів після їх вивантаження або ж використовувати під перевезення російський рухомий склад. До речі, як і в ситуації з автотранспортом тільки одиниці ж.д. перевізників їздять на Крим, а ті хто їздить, роблять це в 2 рази дорожче, таким чином вони використовують своє монопольне право.

   У виду всієї наданої інформації, при плануванні міжнародної ж.д. перевезення, необхідно ретельно опрацювати маршрут відправки вагонів і оцінити економічну доцільність даної відправки, а також можливі ризики, щоб виконати свої зобов'язання перед замовником і доставити вантаж в строк.