Телефонуйте:
+38 (080) 033-49-73
На українських дорогах почали активно боротися з перевантаженням. Бюджет поповнюється значними доходами від штрафів, дороги потихеньку робляться, а страх перед ваговим контролем змушує перевізників працювати в правовому полі. Але більше 20% всіх ДТП як і раніше відбувається за участю вантажних автомобілів. Найчастіше, виною тому навіть не поганий стан дорожнього полотна або недосвідченість водія, а банальна технічна несправність.
Середній вік вантажівки в Україні наближається до 20 років, а точну статистику краще і не шукати, щоб уникнути шоку. Скажемо тільки, що 63% машин старше 10 років. Парк більшості перевізників зношений, перебуває в незадовільному стані або безнадійно застарів. Звичайно, знаючи, що в вартість товарів в магазині закладаються рекордні для Європи логістичні витрати, чути про це дивно, проте факт залишається фактом. Не до кінця ясно, в чому причина небажання компаній витрачатися на покупку нової техніки, але давайте спробуємо розібратися.
Останні роки економічна ситуація в Україні не може називатися стабільною або перспективної. За даними news.finance більше 90 банків сьогодні проходять процедуру ліквідації і тільки чотири знаходяться під тимчасовою адміністрацією. Схожа ситуація і серед лізингових компаній, послугами яких раніше активно користувалися перевізники.
На відміну від банків, вони не практикують плаваючу кредитну ставку за договірними зобов’язаннями, зазвичай прив’язують її до долара і миттєво реагують на будь-який навіть дрібне запізнення по проплат, подаючи заяву на арешт майна. Працювати з такими кредиторами на нестабільному ринку собі дорожче, але купувати техніку за гроші, взяті з обороту компанії мало хто здатний – капіталу банально не вистачає.
Держава могла б розірвати замкнуте коло за допомогою прийняття відповідних законів для лібералізації умов кредитування для бізнесу або посилення контролю над технічним парком, як це зроблено в Європі. Наприклад, на машини, які досягли п’ятнадцятирічного віку, в ЄС накладаються певні обмеження за типами вантажу – перевізник не має права випускати їх на дорогу в конкретних випадках, і змушений думати над оновленням.
Правда, на Заході десятки років працюють над інтелектуальними транспортними системами, покликаними раціоналізувати машинний час. Якщо у нас вантажівка простоює в середньому 70% від доби, то в Європі не більше 30%. Звичайно, грамотно використовуючи техніку можна отримати додаткові кошти на її покупку, так і збільшити надходження до бюджету. Але нашій країні поки дуже далеко до цього. Немає ні правової бази, ні умов.
Залиште свої контакти, щоб зв'язатися з нашим спеціалістом.