Телефонуйте:
+38 (080) 033-49-73
Відсутність нормального аеропорту – давня проблема транспортної системи Дніпра. Оскільки заклад знаходився в приватній власності, а фактичний монополіст зловживав своїми правами, з року в рік пассажіропото знижувався приблизно на 100 тисяч осіб.
Як результат, за роки незалежності кількість рейсів в день скоротилося з 70 до 3, а сам аеропорт не зміг стати повноцінним міжнародним (для цього його реконструювали в 2004), оскільки авіакомпанії банально відмовляються йти на драконівські умови, виставлені власником. Тому літають з Дніпра тільки по Україні та задорого.
Із закордонних напрямків доступні тільки Тель-Авів, Батумі, Тбілісі і Бургас в літній сезон. Причому вартість трансферу помітно вище, ніж з аеропорту в Запоріжжі, доїхати до якого на машині можна менше, ніж за 2 години. Безумовно, проблема масштабна як для громадян, так і для бізнесу, логістичного бізнесу зокрема.
Світло в кінці тунелю з’явилося тільки на початку квітня 2017. Рішенням суду аеропорт передали у власність державі. Хтось побачив у цьому прагнення поліпшити міську інфраструктуру, хтось «розкуркулення» відомого олігарха. Але факт залишається фактом, повітряні ворота Дніпра тепер належать державі, а у міських чиновників вже з’явилися ідеї щодо їх розвитку.
Можна сказати, що проблеми аеропорту обумовлені кількома причинами: злітно-посадкова смуга потребує реставрації, термінал не відповідає сучасним вимогам, лоукостер не користуються послугами, тому доступних цін на авіадоставку і квитків за напрямками Дніпро-європейські міста поки що не видно.
Тепер поговоримо про надію на краще. У лютому кілька депутатів міськради розробили проект рішення «Про створення комунального підприємства« Дніпровський аеропорт ». Але, за словами одного з авторів документа, голови бюджетної комісії міськради Артема Хлєбнікова – це лише перший організаційний крок.
В майбутньому планується побудувати ще одну злітно-посадкову смугу і новий термінал. Справа в тому, в парі сотень метрів від старого терміналу є земельна ділянка, що належить державним підприємствам – ЮМЗ та Аграрному інституту. Питання з доставкою пасажирів і вантажів на смугу можна вирішити за допомогою автобусів. Та тільки де взяти гроші?
За словами Хлєбнікова, у міста є кошти тільки на технічне обгрунтування і створення проекту. З ним можна звертатися до потенційних інвесторів – ЄБРР і Європейський інвестиційний банк. Ці структури беруть комісію в 1,5-2% річних, тому кредитні кошти можна вважати інвестицією.
Наступний крок – ввести принцип «відкритого неба». Це означає, що скористатися послугами аеропорту зможе будь-яка авіакомпанія, причому на найвигідніших фінансових умовах. Якщо ціна влаштує відомих лоукостерів, до нудної компанії «Дніпроавіа» і «МАУ» приєднаються десятки більш вигідних рядовим пасажирам і логіста колег, а в Дніпрі нарешті з’явиться «повітряний вікно» в Європу, швидка і дешева доставка, доступні пересічним громадянам квитки.
Правда, проект оновленого аеропорту не збираються дотувати з бюджету. Він зобов’язаний приносити прибуток, тому виникає закономірне питання – а чи вийде, чи плани влади на повітряні ворота міста залишаться струсом повітря?
Залиште свої контакти, щоб зв'язатися з нашим спеціалістом.