Телефонуйте:
+38 (080) 033-49-73
У нещодавньому Звіті про виконання Угоди про асоціацію в галузі транспорту, транспортної інфраструктури, поштових та кур’єрських послуг, було зазначено, виконання Угоди за 2023 рік показало приріст на 3%. Проте, з такими темпами, Україні потрібно до 15 років, щоб оптимізувати свої правила з європейськими стандартами. Це вказує на необхідність прискорення реформування.
Початок повномасштабного вторгнення змусив зупинити багато реформ, включаючи законодавчі. Проте, навіть у таких умовах, важливо продовжувати приводити законодавство у відповідність з вимогами ЄС для швидкої інтеграції в європейську транспортну систему після перемоги. Звіт охоплює транс’європейські транспортні мережі, внутрішній водний та міжнародний морський транспорт та автомобільний транспорт. Проте, реформи у залізничному секторі залишаються поза увагою через тривалість процесу розгляду відповідного проєкту.
АТ «Укрзалізниця» досі є єдиною структурою, що контролює залізничну мережу та забезпечує послугами, без розподілу фінансових та організаційних функцій. Верховна Рада відхилила законопроєкти про залізничний транспорт, через їх застарілість та невідповідність новим вимогам ЄС. Світовий банк також вимагає ухвалення нового закону «Про залізничний транспорт», який передбачає введення приватної тяги.
Основні завдання у цій сфері включають:
У морському транспорті прогрес у затвердженні відповідного законодавства відсутній. Законодавча база не має сумістності з вимогами ЄС, а ратифікація ключових міжнародних конвенцій не відбулася. Війна також обмежує технічні можливості контролю за узбережжям.
Закон України «Про внутрішній водний транспорт», ухвалений у 2020 році, створив правові передумови для безпеки судноплавства. Однак, подальше законодавство, що стосується ринку та небезпечних вантажів, ще потребує прийняття.
В кінці 2023 року Україна та ЄС узгодили розширення карток Трансєвропейської транспортної мережі (TEN-T) для України, що сприятиме кращому транспортному сполученню з ЄС. Введення електронного документообігу, зокрема товарно-транспортних накладних, допоможе знизити корупційні ризики та підвищити ефективність обміну інформацією.
Прогрес у гармонізації українського транспортного законодавства з європейськими стандартами є, проте він значно сповільнений через війну. Важливо продовжувати реформи, щоб після перемоги бути готовими до вступу в ЄС та інтеграції в європейську транспортну систему.
Залиште свої контакти, щоб зв'язатися з нашим спеціалістом.