Водій вантажівки — відповідальна професія, пов’язана з довгими рейсами, складними маршрутами та жорсткими регуляціями. У Європі правила відпочинку для водіїв вантажівок чітко врегульовані законами ЄС і національним законодавством, і порушення може призвести до штрафів, втрати ліцензії або затримок на кордонах.
Основні положення
- Час керування та перерви
За регламентом ЄС (постанова Європарламенту та Ради) водій не може керувати більше 9 годин на день; двічі на тиждень дозволяється 10 годин. Потрібно обов’язково робити перерву після 4,5 годин керування — мінімум 45 хвилин (може бути розділена на дві частини: 15 + 30). - Щоденний відпочинок
Водій має право на щоденний відпочинок — мінімум 11 годин, який можна скоротити до 9 годин не більше трьох разів на тиждень. - Тижневий відпочинок
Після шести днів роботи обов’язково: неперервний відпочинок не менше 45 годин (повний тижневий відпочинок). Альтернативно — скорочений до 24 годин, але з компенсацією під час наступного тижня. - Використання тахографа та реєстрація
Всі рейси мають фіксуватись за допомогою цифрового або аналогового тахографа, записи збережені не менше двох років. Завдяки ним контролюється час керування, час відпочинку, перерви. - Штрафи за порушення
Несвоєчасні перерви, надто довге керування, недостатній відпочинок — все це тягне за собою штрафи, які можуть накладатись як на водія, так і на перевізника. На кордонах можуть виникати великі затримки.
Чому це важливо для безпеки та бізнесу
- Дотримання правил відпочинку зменшує ризик аварій, втоми, зниження уваги.
- Чисті записи тахографа — гарантія, що компанія «Неоліт Логістик» працює легально, сумлінно і дбає про водіїв.
- Відповідність стандартам ЄС підвищує репутацію, дозволяє уникати штрафів і забезпечує швидке проходження контролю на кордоні.