Телефонуйте:
+38 (080) 033-49-73
Імпортно-експортна діяльність, пов’язана з товарами подвійного, військового призначення, перевезеннями небезпечних вантажів, завжди була пов’язана з певними складнощами щодо логістики. Часто машини місяці проводять на митниці або під арештом на території України через бажання наживи дрібних чиновників, двоїстої трактування їх призначення, недотримання вимог до транспорту та інших причин, що мають пряме або непряме відношення до відправника, одержувача вантажу, перевізнику і державі. Давайте розберемося в коренях основних проблем.
Що заважає легко перевозити ТДН і ТВН по Україні та за її межами?
Загальний порядок транспортування, типологія вантажів подвійного призначення та інші нюанси регламентовані документацією від 2004 року, але в останні кілька років діють правила підвищеної безпеки, які дозволяють контролюючим органам здійснювати тиск на перевізників і вантажовідправників. Також існують нестиковки в українських і європейських нормах. Вони далеко не завжди тотожні, а приводити законодавчу базу у відповідність влада не поспішає.
Багато проблем пов’язані з широкою класифікацією ТДН. Під поняття підходить обладнання, деталі, сировину, матеріали, придатні для створення різної зброї. Фактично, навіть калиевую селітру на розсуд контролюючого органу можна віднести до ТДН. Якщо це станеться, вантаж надовго «зависне», адже вам доведеться добиватися від ТТП або в ДСЕК укладення, згідно з яким матеріал, за своїми технічними характеристиками не є ТДН.
Часто виникає нерозуміння між логістами і замовниками – вантаж військового або подвійного призначення декларується неправильно або одна зі сторін намагається скоротити витрати і зменшити складність операції шляхом отримання дозвільної документації на вантажоперевезення по Україні технічно «громадянського» вантажу, який легко інтерпретується як ТДН. Ще складніша справа, якщо вантаж свідомо небезпечний: правила, встановлені МДВ, не містять переліку товарів і матеріалів, тому використовується список з глави 3.2 ДОПНВ, де, наприклад, ацетилен, звичайно застосовуваний для газозварювальних робіт. Як бачите, уникнути двоїстої трактування складно.
Масла у вогонь підливає держава. Мінінфраструктури успішно рапортує про 42 млн гривень штрафних санкцій, зібраних з перевізників за перевантаження транспорту за підсумками цього року. «Укрзалізниця» анонсує підвищення тарифів на вантажоперевезення з 2107 на 25%. Всі фактори вказують на подорожчання транспортних послуг незалежно від обраного методу перевезення. За логікою речей, у вантажовідправників є кілька варіантів для забезпечення недорогий і безпроблемною доставки.
Як безпечно і недорого перевозити вантажі подвійного та військового призначення?
Багато представників бізнесу вважають, що можна вирішити всі проблеми, знайшовши маленьку, нерозпещеного великими контрактами фірму, яка зробить все недорого. Необхідно розуміти, що дрібні гравці ринку не володіють ні досвідом, ні достатньої матеріально-технічною базою, тому співпраця з ними часто виходить боком.
Інший шлях – зайнятися логістикою самостійно. Це хороший варіант, адже ви отримуєте повний контроль над усіма аспектами вантажоперевезення. Але дозволити собі утримання автопарку і оплату праці команді професіоналів можуть тільки найбільші виробники і імпортери. Економічна доцільність затії також сумнівна.
Самий правильний вихід з ситуації – звернутися до дослідної української Логістична компанія, яка має постійне завантаження і працює переважно на довгострокових контрактах з вантажовідправниками. Яскравий приклад – Неоліт Логістикс. група компаній відома на ринку з 2003 року, надає всі види транспортних і логістичних послуг, включаючи перевезення ТДН і ТВН різним транспортом: автомобільним, залізничним, морським, авіа. Також в арсеналі Неоліт Логістикс є фахівці з ЗЕД, митно-брокерських, Сюрвеєрська, страховим, складським послуг і т.д.
Залиште свої контакти, щоб зв'язатися з нашим спеціалістом.