Телефонуйте:
+38 (080) 033-49-73
Важко посперечатися з тим, що концесія – це один з найбільш дієвих способів залучення зарубіжних інвестицій. У світовій практиці вона використовується дуже давно і дає позитивний результат. Здавалося б, кращого рішення для морських портів в Україні годі й шукати. Передача в концесію допоможе відновити і розвинути інфраструктуру без виділення з держбюджету величезних сум. Але існує проблема із законодавчою базою. Як виявилося, поточна ще не дружній для інвесторів і не відповідає європейським вимогам.
За вирішення проблеми взявся ЄБРР. Структура виділила необхідне фінансування для розробки нового закону, зрозумілого і прийнятного для влади, українських та зарубіжних інвесторів. А поки документ готується, МІУ в кооперації з ДПП починають працювати над пілотними проектами передачі в концесію наступних державних підприємств: “Херсонський морський торговельний порт”, порт “Чорноморськ”, стивідорна компанія “Ольвія”.
Як ви вже, напевно, зрозуміли, мови і впровадженні перших концесійних проектів в 2017, бути не може. Якщо не виникне проблем ні з законодавчою базою, ні з розробкою проектів, ні з пошуком інвесторів, до їх практичної реалізації можна буде приступити в 2018-2019 році. Але за кожним із зазначених вище об’єктів, існують певні плани і тонкощі.
• Роботи по ДП Стивідорна компанія “Ольвія” просуваються непоганими темпами. ЄБРР вже встиг провести конкурс і призначив консультантів, які готують пре-ТЕО і розробляють стратегію розвитку проекту. До кінця 2017 вони повинні показати і затвердити остаточне ТЕО, а до травня 2018 МІУ видасть наказ для передачі об’єкта під концесію, після чого стартує збір заявок від потенційних інвесторів. Переможець, орієнтовно, отримає права на об’єкт до березня 2019 року.
• Права на ДП “Морський торговельний порт” Чорноморськ “планують передати новому власнику ще раніше – до кінця 2018. МІУ розраховує, що процедура пройде без проблем, однак багато експертів не поділяють оптимізму чиновників. На даному етапі, найбільша проблема проекту – пошук донора, який погодитися профінансувати ТЕО.
• По ДП “Херсонський морський торговельний порт” питань значно менше. ТЕО фінансує Світовий банк, а відібрані консультанти голландських компаній Royal Haskoning і Rebel group вже зайняті практичною розробкою проекту. Остаточну версію ТЕО повинні затвердити до кінця 2017. Якщо все пройде за задумом, підприємство відійде новому власнику незадовго до ДП “Морський торговельний порт” Чорноморськ “.
Ключовий момент у справі кожного об’єкта і всієї історії з передачею портів в концесії це горезвісне «якщо». Будемо сподіватися, що ця задумка буде реалізована в заявлені терміни, а не з запізненням в N років, як більшість інших перспективних ініціатив.
Залиште свої контакти, щоб зв'язатися з нашим спеціалістом.