Вересень 18, 2012

Інтерв’ю для журналу Дистрибуція і логістика

1. Що сьогодні відбувається на ринку транспортно-експедиторських послуг:
– В автомобільних перевезеннях,
– В морських перевезеннях,
– В авіаперевезеннях,
– В ж / д перевезеннях?

Наша компанія спеціалізується тільки на автомобільних перевезеннях тому об’єктивно можу сказати тільки про цей ринок. Питання звичайно дивний, відповісти на нього можна не декількома реченнями, а цілої книгою. Ринок цей вкрай конкурентно ємний: боротьба за клієнта йде «не на життя, а на смерть». Учасників ринку величезна кількість, тому бізнес не вимагає великих початкових вкладень, то з’являються експедиційні компанії на світло як гриби після дощу і кожен намагається вхопити свій шматочок ринку. Простіше великим компаніям, які вже мають свою частку, нарощують оборотні кошти і залучають кращих фахівців. Західні логістичні оператори, що увійшли на ринок, також змушують українські компанії удосконалюватися і надавати ще більш якісні послуги. Зараз в автомобільних перевезеннях безумовно брак якісної рухомого складу, який готовий здійснювати рейси на внутрішньому ринку. Це все ті ж приватники з однією-двома машинами. Системних великих компаній на цьому ринку всього кілька. У міжнародному направлення справи йдуть трохи краще (рентабельність тут вище і процес перевезення простіше), кредитування та лізингові програми повертаються в нашу країну, за рахунок них деякі компанії можуть оновити парки. Тенденція зараз йде до того, що клієнт шукає більш якісні послуги, ніж просто диспетчерські за прийнятною для нього ціною.

2. Чи змінився стиль роботи транспортно-експедиторських компаній за останні 2-3 роки? Якщо так, то як?

Після кризи 2008 року з ринку пішло багато малих транспортних експедиційних компаній, у яких трудяться одна-дві людини. На нашу думку це дуже позитивний аспект: ринок почали ділити компанії, які надають порівняно більш якісні послуги для своїх клієнтів і несуть перед ними реальну відповідальність за якість наданих послуг. Також знизився ціновий демпінг застосовуваний малими компаніями для завоювання клієнта. Фактично ці компанії не можна назвати експедиційними-це просто диспетчери, які найчастіше навіть вдома за допомогою транспортних бірж (della, trans-lit, lardi) шукають транспорт клієнтам заробляючи собі сущі копійки і при цьому надаючи послуги відповідного класу. Після приходу на ринок західних логістичних провайдерів українським експедиційним компаніям для того, щоб не втратити клієнтів доводиться все більше орієнтуватися на їх потреби та задовольняти їх з максимально можливим високою якістю, та ще при цьому за оптимальними для клієнта цінами.

3. Посилилася Чи тенденція до спеціалізації в роботі експедиторів – за напрямками, видами транспорту, видах вантажів?

Мабуть, що ні. Багато експедиційні компанії по раніше займаються фактично якими типами вантажів і перевозять їх у будь-яких напрямках. Головне щоб можна було з цього заробити свою комісію. Наша компанія має спеціалізовані відділи, які займаються перевезеннями нестандартних вантажів (негабаритних, небезпечних), але це виключення з правил, мало яка компанія може дозволити собі спеціалізацію подібного роду. За рахунок професіоналізму співробітників спеціалізованих відділів ми можемо забезпечити більш якісні послуги по доставці такого роду вантажів.

4. Чи змінився (вдосконалився, розширився або скоротився) перелік послуг, які надають транспортно-експедиторські компанії? Що входить в стандартний набір послуг, що найбільш затребуване?

Логістичних операторів в Україні яке готові надати клієнтові послуги по системі 3pl можна перерахувати на пальцях однієї руки, та й вартість цих послуг далеко не по кишені дрібному і середньому українському бізнесу. Тому найбільш затребувана послуга-це транспортна послуга, підбір транспорту по потрібному напрямку. Порядку 90% всіх українських експедиторів спеціалізуються саме на цьому і перелік послуг розширювати не збираються. Але робота це не стільки для експедитора, скільки для диспетчера і не вимагає серйозної кваліфікації. Клієнт став більш вимогливий, стандартний набір послуг, який був раніше (ми Вам заявку на перевезення, Ви нам транспорт, та дешевше) вже не підходить. Акцент зараз йде не тільки на наданні транспорту, але і на гарантії збереження вантажу, своєчасності доставки , своєчасності подачі під завантаження транспорту, контролі транспорту в шляху проходження й чіткому і правильно оформленому документально супроводі процесу перевезення. Відстрочка платежу це вже стандарт, де факто практично ніхто не готовий робити передоплати (виключення тільки негабаритні перевезення де витрати починаються задовго до початку перевезення). Кредитувати клієнта зараз обов’язкова умова процвітання експедиційної компанії.

5. Чи може експедитор реально допомогти вантажовласникові оптимізувати витрати на доставку? Як?

Безумовно, а як інакше? Для чого тоді взагалі потрібна експедиційна компанія якщо вона не буде оптимізувати витрати на доставку своїм клієнтам?

Давайте на конкретному прикладі. У нашої компанії є клієнт який возить свою продукцію з країн Європи (Німеччина, Польща, Угорщина, Італія). Приблизно 10 стандартних євро фур на місяць, графік поставки не регулярний і залежить від продажів. До роботи з нами компанія намагалася безпосередньо працювати з декількома десятками різних перевізників. У компанії працювало 3 логіста і брокер. Проблем було безліч: постійні запізнення транспорту на завантаження або зриви доставки продукції, висока ціна доставки через терміновість (буває так, що про поставку компанія дізнається за день до завантаження, терміни для пошуку машини мінімальні-доводиться брати будь-який варіант) і багато чого інше. Після того як компанія відмовилася працювати з перевізниками безпосередньо, а почала роботу з нашою транспортно-експедиційною компанією проблеми пішли і витрати знизилися. Чому? У нас постійний експорт в країни Європи, закільцьовуючи маршрути ми знижуємо ціну. У нас більше 500 одиниць транспорту в розпорядженні і навіть якщо замовлення термінове то машина буде на завантаженні вчасно.

У штаті залишили одного логіста, який працює з експедиційною компанією. Ні зіпсованого телефону, компанія працює з одним, закріпленим за нею, менеджером, який знає всі особливості даних перевезень і вирішує будь-яку проблему максимально ефективно і оперативно. Економія як фінансових коштів так і часу, який подібна компанія витрачає на логістичні операції. на особу. Подібного роду прикладів я можу навести більше сотні.

6. У яких випадках вигідніше звертатися до експедитору, а в яких організовувати перевезення самостійно?

Якщо компанія возить постійно велика кількість товарів усередині країни (мінімум 5 маршрутів у день) в певних напрямках з чітким графіком відвантаження, бізнес процеси її стандартизовані, завантаження проходять гладко і в термін, вона готова на те, щоб утримувати власний підрозділ логістики і напряму працювати з перевізником або мати свій автопарк, то експедиція їй не помічник. Практично у всіх інших випадках велика і надійна експедиційна компанія буде вигідніше, ніж робота з величезною кількістю різних перевізників безпосередньо. У міжнародному ж повідомленні я фактично не бачу варіантів, коли робота з хорошою експедицією була б не вигідна клієнтові. Тільки якщо у нього дуже маленькі обсяги доставки (одна машина на місяць) і він заздалегідь знає дати завантаження.

7. Що сприяє, а що заважає успішній співпраці вантажовласників з експедиторами?

Сприяє: чітко надається інформація про вантаж (маса, об’єм, дати завантаження терміни поставки і т.д.), існуючих графік поставок хоча б на тиждень вперед, відсутність плинності кадрів у клієнта, прозорість бізнес процесів клієнта для розуміння його потреб і така ж прозорість з боку експедитора, нормальна робота складу (ПРР згідно заявки), хороший брокер у компанії і налагоджена робота з митницею, неадекватність водіїв транспорту.

Заважає: несвоєчасна оплата платежів клієнтом, відсутність графіка відвантажень (перевезення потрібна на вчора), відкатні схеми, економія доходила до абсурду (коли клієнт відмовляється від машини в міжнародному сполученні намагаючись заощаджувати 100 грн шукаючи транспорт дешевше і при цьому збільшуючи терміни доставки і знижуючи якість обслуговування ), погана організації роботи з митницею не своєчасність надання ПП або ПД що веде до простоїв штрафним санкціям і отже погіршення відносин між партнерами. Погано організована складська логістика великі простої при ПРР, неадекватність водіїв транспорту.

8. Як перевірити надійність і професіоналізм транспортно-експедиторської компанії до підписання договору?

Як не дивно, але в цьому треба брати приклад у державних компаній, які проводять тендери. Для того щоб зрозуміти наскільки надійний зажадайте нього наступні документи:

  • Договір відповідальності страхування експедитора
  • Договори з іншими компаніями на надання аналогічних послуг
  • Рекомендаційні листи
  • Договори з перевізниками
  • Тих паспорта на транспорт
  • Довідки про банкрутство та відсутність судимості директора
  • Довідку про офіційно оформлених співробітниках із зазначенням зі стажем роботи
  • Довідку з податкової про відсутність заборгованості
  • Всі реєстраційні документи і статут
  • Податковий баланс

Цих документів більш ніж достатньо, щоб перевірити наскільки експедитор надійний і професійний. Якщо Ваш потенційний партнер не готовий надати вам ці документи, то Ви сміливо можете засумнівається в його придатності.

Залишилися питання?

Залиште свої контакти, щоб зв'язатися з нашим спеціалістом.

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.