Грудень 24, 2024

Аналітичний огляд транспортної галузі за 2024 рік

У 2024 році транспортна галузь України продемонструвала суттєвий прогрес у кількох ключових напрямах, зокрема у вантажних перевезеннях, модернізації інфраструктури та нормативно-правовій базі.

Зростання обсягів перевезень

Вантажні перевезення досягли значного результату — 146,9 млн тонн, що на 22% більше порівняно з 2023 роком. Такий приріст зумовлений низкою факторів, серед яких:

  • Збільшення використання залізничного транспорту для перевезень на далекі відстані;
  • Розширення морських перевезень через стратегічні порти;
  • Запровадження нових логістичних маршрутів та інтеграція з міжнародними перевізниками.

Інвестиції в інфраструктуру

Протягом року відбулося суттєве відновлення та розвиток інфраструктури, що сприяло підвищенню пропускної спроможності транспортної мережі. Зокрема:

  • Проведено реконструкцію 339 км залізничних колій;
  • Відновлено 8 стратегічно важливих мостів;
  • Залучено 45 млн євро на розвиток прикордонної залізничної інфраструктури в рамках програми CEF.

Ці заходи дозволили не лише покращити транспортну доступність, але й посилити конкурентоздатність української логістики на міжнародному рівні.

Нормативно-правові досягнення

Серед прийнятих нормативно-правових документів варто виділити наказ No 290 від 8 квітня 2024 року, що вніс зміни до Правил пломбування вагонів та контейнерів. Ці зміни спрямовані на підвищення безпеки перевезень та спрощення процедур контролю.

Морська логістика

Переробка вантажів у портах України досягла 91,1 млн тонн, що демонструє стабільність у морській логістиці. Основні показники розподілу:

  • 73,4 млн тонн припадає на Український коридор через порти Великої Одеси;
  • 16,5 млн тонн — по Дунайських портах.

Ці дані свідчать про ефективність використання існуючих логістичних коридорів та можливості для їх подальшого розширення.

Дорожня інфраструктура

Ефективне використання фінансових ресурсів у 2024 році дозволило:

  • Відремонтувати 64,8 км доріг;
  • Відновити 7016 погонних метрів мостів;
  • Завершити експлуатаційне утримання 289 штучних споруд.

Економія на позичкових зобов’язаннях у 1,7 млрд грн була спрямована на зимове утримання доріг, що забезпечило безперебійний рух навіть у складних погодних умовах.

Перспективи на 2025 рік

У наступному році передбачено масштабний розподіл фінансування:

  • 9,5 млрд грн буде спрямовано на ремонт та утримання доріг;
  • З них 3,3 млрд грн — на передфронтові території, що підкреслює пріоритетність відновлення інфраструктури у ключових регіонах.

Висновки

Рік, що минає, продемонстрував значний прогрес у транспортній галузі України, зокрема в аспектах модернізації, збільшення обсягів перевезень та нормативної підтримки. Ці досягнення створюють міцний фундамент для подальшого розвитку у 2025 році та дозволяють утримувати стабільні темпи зростання навіть у складних умовах.

Залишилися питання?

Залиште свої контакти, щоб зв'язатися з нашим спеціалістом.

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.