Телефонуйте:
+38 (080) 033-49-73
1. До кого відноситься законопроект?
Новий проект закону України про залізничний транспорт регулює правові, організаційні, соціальні та економічні сфери діяльності залізничних перевезень. Іншими словами, це нові правила на ринку перевезень для вантажовідправників, вантажоодержувачів, операторів, інвесторів та інших учасників цього ринку, оборот якого складає від 70 до 100 млрд гривень в рік. За сукупністю всіх вантажопотоків які проходять по території України перше місце займають перевезення ж / д транспортом- це близько 80% від загального вантажообігу. По суті цей закон визначає конкурентну спроможність національної економіки країни.
2. Як розробляли законопроект?
Ще в 1996 році був прийнятий і діє до сьогоднішнього дня закон про залізничний транспорт. Після того, як Верховна Рада прийняла закон про створення АТ на базі Державної адміністрації залізничного транспорту з 2012 року почалася розробка нового закону. У липні 2013 року нова редакція була виставлена на обговорення. За основу нового законопроекту взяли Модельний закон СНД. У його розробці також брали участь іспанські та польські експерти.
3. Хто буде всім управляти?
Регулювати галузь буде МІУ, Державне управління залізничним транспортом, Нацкомісія регулювання транспорту, Національний орган з безпеки і Комісія з розслідування аварій. Міністри обіцяють однаковий доступ всіх учасників ринку, а УЗ, як перевізник, стане окремою інфраструктурою.
4. Що з тарифами?
Новий закон передбачає що тарифи буде регулювати Національна комісія з регулювання транспорту НКРЗ, яку намагаються створити ще з 2012 року. Вартість перевезення буде оплачуватися згідно діючими ринковими (вільним) тарифами. Однак УЗ з початку 2016 роки сама підняла тарифи.
5. Які цілі у Міністерства?
Завдяки новому законопроекту міністерство хоче усунути цінову дискримінацію, залучати приватних підприємців в розвиток вагонних парків. Важливою метою є синхронізація роботи УЗ з європейськими директивами. Створення конкурентоспроможного ринку перевізників, рівноправний доступ до інфраструктури. Відразу реалізувати всі цілі не вийде, тому передбачено перехідний період.
6. Хто і за що критикує законопроект?
Великі компанії вантажовідправники, портові та залізничні оператори критикують законопроект за те, що в ньому не прописані механізми компенсації інвестицій, за приєднання об’єктів технологічного транспорту до складу залізничного транспорту не загального користування, внутрішні неузгодженості. В результаті чого великі бізнес-асоціації не підтримують цей законопроект.
Залиште свої контакти, щоб зв'язатися з нашим спеціалістом.