Травень 31, 2022

Скільки тонн можна перевозити Україною

Негабаритні перевезення – найпопулярніша послуга. Транспортування вантажів великої маси затребуване у ремонтно-будівельній, сільськогосподарській, машинобудівній галузі та інших сферах промисловості. Негабаритні вантажі – це переважно сільськогосподарська техніка, промислове обладнання, металопрокат та пластикові труби великої довжини та діаметру, гірничодобувні установки, залізобетонні вироби. Правила вантажоперевезень обмежують вагу вантажу та транспортного засобу, що пересувається дорогами України та Європи.

Негабаритними вантажами прийнято називати товари, які перевищують за розмірами, обсягом, вагою стандартні параметри. Наприклад, йдеться про негабаритний предмет, якщо його ширина перевищує 2,55 метри, а висота транспортного засобу разом із вантажем більше 4 метрів. Регламентуючи негабаритні вантажоперевезення, законодавство України передбачає низку обмежень, які зумовлюють необхідність ретельно розробляти маршрут проходження вантажного автомобіля. При розробці маршруту враховують пропускну здатність траси, наявність на заваді можливих перешкод у вигляді залізничних рейок, мостів, що перетинають дорогу ліній електропередач. Недотримання зазначених законом норм призводить до накладення штрафних санкцій.

Підбір транспортного засобу

Один із важливих підготовчих етапів – підбір транспортного засобу. При виборі вантажного автомобіля враховують такі параметри, як довжина, ширина, висота предмета, що перевозиться, максимальна вага фури після навантаження. Наприклад, якщо у вантажу велика висота, знадобиться вантажна платформа із заниженою рамою. Важлива характеристика транспортного засобу – вантажопідйомність, яка має бути адекватною під час перевезення товарів певної ваги. Максимальна вантажопідйомність вантажівки становить близько 15-22 тонн. Цей показник залежить від типу напівпричепа та кількості колісних осей. Найпоширеніший тип вантажівки – єврофур (тентований напівпричіп). Основні характеристики єврофури:

  • Число задніх осей – 2 чи 3.
  • Довжина – близько 13,5 метрів.
  • Ширина – близько 2,5 метрів.
  • Висота – близько 2,6 метра.

Допустима вага фури в Україні залежить від кількості осей. У сідельного тягача задня вісь складається із двох об’єднаних осей. Дозволена максимальна маса вантажного автомобіля в Україні, якщо йдеться про автопоїзд із 2-осного сідельного тягача та напівпричепа єврофура з трьома осями, становить 40 тонн. Під час підготовки до транспортування товарів потрібно враховувати вагу тягача та напівпричепа, що разом становить близько 14 тонн. Нескладний розрахунок допоможе визначити гранично допустиму масу товарів, що перевозяться – 26 тонн.

Згідно з новими правилами у 2022 році для 2-осного сідельного тягача та напівпричепа з двома осями максимальний показник ваги дорівнює 36 тонн. Для 3-вісного тягача з 2-вісним або 3-вісним напівпричепом значення становить 40 тонн. На 2-осному тягачі-контейнеровозі з 3-осним напівпричепом можна перевозити 42 тонни. Відповідь на запитання, скільки тонн можна перевозити на фурі, якщо йдеться про контейнеровоз – 44.

Гранично допустима вага транспортного засобу

У рамках боротьби з несумлінними перевізниками, які випускають у рейс фури з перевищенням граничних габаритно-вагових норм, в Україні запроваджуються нові стандарти. Орієнтир у цьому питанні – Європа. Скільки тонн можна перевозити Україною, залежить від кількості осей. Дозволена вага фури з двома осями – 18 тонн. Для вантажівки з трьома осями цей показник дорівнює 25 тонн, із чотирма осями – 32 тонни. Для 4-осного вантажного автомобіля з 2 кермовими осями, провідними осями та спареними колесами показник становить 38 тонн. Виходить, що максимально допустиме навантаження на вісь в Україні становить близько 8-9 тонн. Реформа контролю габаритів вантажного автотранспорту розпочалася у 2021 році. Вже тоді в законодавчому порядку збільшилася відповідальність за допустиме навантаження вантажного автомобіля, а також за інші правопорушення:

  • Відмова від виконання вимог інспектора Укртранс Безпеки.
  • Відмова від проходження процедури контрольного зважування.
  • Відсутність необхідних супровідних документів із зазначенням ваги транспортного засобу та вантажу.

Відповідальність за правопорушення на паритетній основі покладено усім учасників ринку у сфері транспортної логістики. Можливість переходу на європейські стандарти обумовлена технічними характеристиками новозбудованих доріг в Україні, зокрема наявністю майданчиків автоматичного зважування.

Відповідальність за перевищення допустимої маси транспортного засобу

З жовтня 2021 діє програма фіксації правопорушень, яка працює в автоматичному режимі. Важливим інструментом програми є система WIM (Weigh-in-Motion), яка призначена для динамічного зважування вантажних автомобілів з метою виявлення фактів перевантаження. Система допомагає збирати дані про вагу та осьові навантаження транспортних засобів. Друга функція системи – раціональне планування ремонтних заходів на дорогах з урахуванням даних про сукупне вагове навантаження в результаті руху автомобілів.

Майданчик WIM за допомогою вбудованих у дорожнє покриття датчиків фіксує масу вантажівки. Камери розпізнавання номерних знаків ідентифікують транспортний засіб. Дані надходять до інформаційного центру. Після перевірки інспектором формується ухвала з електронним підписом. Постанова у роздрукованій формі надсилається на адресу порушника. Майданчики системи повністю покривають дорожньо-транспортну мережу України, тож об’їхати їх неможливо. Сьогодні на території країни діє понад 100 майданчиків WIM. Розмір штрафів за перевищення норм габаритів та ваги:

  • До 10% – 8,5 тис. грн.
  • Більше на 10–20% – 17 тис. грн.
  • Більше на 20–30% – 34 тис. грн.
  • Більше на 31% та вище – 51 тис. грн.

Водієві тягача доведеться заплатити штраф у розмірі 51 тис. грн за такі правопорушення, як ухилення від процедури зважування, перевищення швидкісного режиму, недотримання вимог дорожніх знаків.

Залишилися питання?

Залиште свої контакти, щоб зв'язатися з нашим спеціалістом.

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.