Заявка на швидкий розрахунок вартості перевезення
Заповніть форму, і наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом

Розбираємо ланки логістичного ланцюга за визначенням і призначенням

13.09.2017

Дана стаття призначена для тих, хто ще тільки осягає ази логістики, наприклад, для замовників послуг, які зіткнулися із завданням налагодження функціональної системи доставки на виробництво сировини, і перевезення готової продукції до магазинів або складів контрагентів. Ми коротко розберемо основні поняття і систему функціонування «логістичного ланцюга».

Визначення «ланцюга» зустрічається в літературі нарівні з такими, як «логістична система» і «логістичний канал». Дуже часто не існує їх чіткого розмежування, але відмінності є, причому явні.

«Логістичним каналом» прийнято називати лише частково впорядковану ланцюг посередників на шляху руху вантажу від виробника до покупця.
Як тільки учасники процесу перетворюються з умовних в конкретних (Ви вибираєте експедитора), канал перетворюється в «логістичний ланцюжок».
«Логістичної системою» ж називають складну структуру з декількох підсистем і «ланцюгів», що має розвинену зв'язок з товарним ринком.


Підсумовуючи слід зазначити, що завдання логістичної компанії полягає у створенні стабільного і впорядкованої множини учасників процесу, які проводять операції з доведення матеріального потоку від однієї «системи» до іншої.

Простий приклад - виробництво олівців. Сировина на підприємство потрібно доставити з системи деревообробної комбінату до системи фабрики з виготовлення канцтоварів, а після готову продукцію перевезти в систему оптового складу і з нього по роздрібним точкам продажу. Благо, в «ланцюжку» зазвичай бере участь кілька ланок. Обов'язкових всього двоє:

Перевізник - власник транспорту, який бере на себе відповідальність за перевезення. Виконує лише механічну частину роботи, гарантуючи справність ТЗ і можливість доставити на ньому вантаж по обумовленим умовам і термінам.
Експедитор або диспетчер - реалізує «ланцюжок», контролюючи весь логістичний процес, включаючи дії перевізника. Він же продає послугу кінцевому клієнту і несе відповідальність за якість і своєчасність її виконання.


Коли перевізник починає брати на себе роль експедитора, тобто займається пошуком клієнтів, продає послугу, укладаючи договір трнаспортно-експедиційного обслуговування, розширює область власної відповідальності, то він переходить в розряд експедиторів.

Сьогодні популярна гібридна система, коли логістична компанія має власний автопарк і штат фахівців, але в разі потреби або нестачі рухомого складу звертається до приватних перевізників-власникам транспорту, виступаючи посередником.

Також в «логістичному ланцюжку» можуть зустрічатися митні представники з числа експедиторів. Їх завдання - збір інформації про вантаж, розрахунок митних платежів, оформлення документації та вирішення всіх супутніх питань.

Простіше кажучи, «логістична компанія» подібна ГК «Неоліт» - це експедитор з функціями перевізника та митного представника. Завдання підприємства - «зібрати» «логістичний ланцюжок» воєдино, а величезну перевагу перед приватними перевізниками в грунтах і можливості запропонувати кілька схем доставки вантажу.