Заявка на швидкий розрахунок вартості перевезення
Заповніть форму, і наш менеджер зв'яжеться з Вами найближчим часом

Простий при вантажоперевезення, його причини та наслідки

31.07.2017

Про те, що вантажівка в Україні, в середньому, простоює близько половини доби, відомо давно. Фахівці навперебій віщають, що неефективна система розподілу робочого часу - одна з причин високої вартості послуг логістики і неможливості перевізників своєчасно оновлювати автопарк, оскільки доводиться утримувати більше необхідної кількості машин.

З метою мінімізації ризиків, вантажовідправники і логістичні компанії намагаються прописати компенсацію при просте в договорі на надання послуг, але це не завжди працює. Роль грає як специфіка ринку, так і людський фактор, тому давайте розберемо, які причини, як убезпечитися і що робити, якщо вантаж «завис» у місці розвантаження.

Проблеми вантажовідправника

Якщо графік розвантаження машин складено дуже щільно, а будь-яке запізнення тягне за собою необхідність перекроювати всі плани і працювати понаднормово, необхідно проконтролювати проходження машини по маршруту. Встановіть зв'язок з водієм особисто або через менеджера, періодично перевіряйте, де знаходиться машина, щоб не збитися з призначеного часу прибуття.

Якщо форс-мажор стався у вас, попередьте, що час зайнято. Нехай краще вантажівка постоїть десь на стоянці в шляху, ніж поповнить чергу з машин біля воріт вашого підприємства. Коли простий виходить з вини перевізника - це вже зовсім інша історія. Постарайтеся внести в договір про послуги або страховці пункт про неустойку, і ви в безпеці.

Ризики перевізника

Природно, що простий б'є, в першу чергу, по кишені Логістична компанія і нервам водія. Часто виникають ситуації, коли вантажовідправник хоче працювати тільки за своїм договором, де вказує час на розвантаження до 24 або навіть 48 годин. Цей момент відразу необхідно обумовлювати, інакше вам доведеться довго і нудно намагатися добитися розвантаження в телефонному режимі.

Буває, що замовник послуг з усім погоджується, називає вагому причину затримки і заявляє про готовність оплатити простий після розвантаження, але не переводить гроші. Тут у перевізника є два шляхи: змиритися і забути, або «вибивати» гроші в судовому порядку без гарантії результату. Як вчинити - особистий вибір керівництва компанії.

Також необхідно відзначити, що не існує чітких розцінок на простий. Вони встановлюються в порядку договору. Єдине, що склалося історично правило, - це те, що простий при міжнародних перевезеннях варто в 2 рази дорожче, ніж при внутрішніх. Все обмовляється «на березі», якщо замовник послуг відноситься до справи адекватно.

Цікаво, але іноді простий буває вигідним обом сторонам. Живий приклад - торгівля на ринку з машин. Як правило, перевезення замовляють одразу з простоєм, поки товар не розпродадуть. Співпраця взаємовигідне при установці хорошого тарифу.

Правда, на такі операції зазвичай погоджуються приватники. Компанії воліють тримати машини в русі, щоб виконати якомога більше доставок за інтервал часу. В іншому випадку, створюється дефіцит транспорту, який посилюється небажанням деяких клієнтів платити за понаднормовий простій і ставить під загрозу не те, що розвиток, а виживання на ринку.