Травень 6, 2021

Як ринок вантажоперевезень пристосувався до пандемії COVID 19

Пандемія коронавіруса внесла корективи у всі сфери людської діяльності, не стала винятком і логістика. Після того, як навесні 2020 року були закриті кордони, транспортним організаціям довелося перебудувати свій алгоритм роботи з урахуванням нових умов. Те, як ринок вантажоперевезень навчився виконати свої зобов’язання в карантинних умовах, розглянемо далі на прикладі компанії «Неоліт».

Як змінювалися ланцюга поставок і здійснювалися транспортування вантажів

При будь-якій кризі логістична сфера залишається затребуваною, тому і під час карантину Covid-19 індустрія логістики та вантажоперевезень постраждала менше, ніж, наприклад, енергетика, туристична сфера або нерухомість. При цьому, відчутні зміни відбулися і в галузі вантажоперевезень, однак великі логістичні мережі швидко зуміли підлаштуватися під нові умови роботи.

Через закриття кордонів, скасування рейсів, девальвації валюти, продають організації намагалися повністю заповнити свої склади резервами продукції, тому послуги вантажоперевезень стали затребуваними як ніколи. При цьому, транспортування вантажів кожним видом транспорту мала свої особливості:

  • Авіаперевезення. Скасування пасажирських перельотів і скорочення кількості вантажоперевізних рейсів стали причиною коригування поставних ланцюгів і вартості на транспортні послуги. Компанії «Neolit» та іншим великим вантажоперевізникам вдалося оптимізувати вартість і швидко доставляти вантажі завдяки мультимодальних та інших нестандартних рішень. При цьому, з-за тимчасового припинення пасажирських перельотів виникли проблеми з доставкою вантажів у держави, де відсутня сервісна послуга авиатранспортировки вантажів, наприклад, в Монголію, Вірменію. Труднощі виникли і з імпортом, товари накопичувалися на терміналах, особливо в цьому плані постраждали такі країни, як Америка і Китай. Враховуючи такі труднощі, значно зросли ставки на імпорт товарів авіарейсами, вартість таких доставок підвищилася.
  • Автоперевезення. У зв’язку з карантином закрилися багато виробництва із-за чого значно скоротилася кількість автотранспортних перевезень. Були введені додаткові вимоги до автомобілів і до екіпажам, багато країн Європи почали активно переходити на електронну CMR. Вже в перші місяці карантину спостерігається спад попиту на транспортування товарів автотранспортом і зниження цін на дану послугу. Зараз у країнах Європи та в Україні практично немає черг на прикордонних переходах, при цьому, найбільш популярним видом транспортування продукції є збірні вантажі.
  • Морські та залізничні транспортування. Тут також спостерігалося значне падіння ставок і скорочення кількості транспортувань. Насамперед, скоротилися доставки з Китаю. Враховуючи, що ця країна є найбільшим світовим експортером, це негативно позначилося на кількості експортних вантажоперевезень у світі. Через скасування більшої частини рейсів, на суднах не вистачало місць, при цьому, вивіз контейнерів з європейських в азіатські країни значно подорожчав, збільшився перелік товарів, які не можна транспортувати РЕФ-контейнерами. Залізничні вантажоперевезення постраждали набагато менше. Вже після послаблення карантину були зняті обмеження в контейнерних відправках вантажів з Китаю до Європи. Слід зазначити, що ж/д – це напрямок логістики, на яке пандемія вплинула менше всього. Сьогодні поїзда з товарами слідують в стандартному режимі, без будь-яких обмежень.

Розподіл вантажних перевезень

У сфері вітчизняної логістики найпопулярнішими варіантами вантажоперевезень залишаються автомобільні і залізничні. При цьому, в сьогоднішніх умовах пандемії значно зріс попит на авіаперевезення вантажів. Особливо це стосується доставки термінових, важливих вантажів: медичних препаратів, тестів, засобів захисту, антисептиків, медобладнання. Тобто термінові перевезення, яких стало значно більше, ніж до пандемії, здійснюються літаками.

Коли вірус лютував в Китаї, сюди медичні доставляли вантажі авіарейсами з усіх країн. Після того, як пандемія розійшлася по всьому світу, в Україну також стали доставляти ці товари літаками.

Зміна ставок та вартість логістичних контрактів

В карантинних умовах ставки на логістику постійно змінювалися, в особливості для авіатранспорту та міжнародних автоперевезень. Логістичним компаніям часто доводилося узгоджувати ставку практично на кожну нову відправку. Це дозволило уникнути ажіотажу і не допустити, щоб послуги логістики стали більш дорогими.

Наша компанія підготувалася до роботи в умовах карантину ще до того, як він був введений в Україні. Враховуючи досвід європейських і азіатських логістичних компаній, ми оптимізували багато внутрішні процеси роботи компанії, переглянули витрати на послуги підрядників, намагалися поліпшити сервіс і підбирати нові рішення для наших клієнтів. У карантинні умови ми увійшли повністю підготовленими, але і зараз не перестаємо працювати над оптимізацією процесу взаємодії з партнерами і замовниками.

Дотримання термінів транспортних перевезень під час пандемії Covid-19

Забезпечення безперервності ланцюга поставок стало однією з найскладніших завдань для логістичних компаній. Перевага тут було у великих компаній, які мають велику кількість філій і багаторічний досвід роботи. Саме це допомогло нашій організації успішно вирішувати будь-які питання і вчасно доставляти вантажі. Ми співпрацювали з колегами з європейських країн і Китаю, користувалися мультимодальними рішеннями. Співробітники нашої організації постійно моніторили поширення захворювання, стежили за введенням обмежень і послабленнями карантину в інших країнах, за змінами у сфері логістики у світі. Такий підхід дозволив своєчасно реагувати на модифікації поставних ланцюгів і відразу ж знаходити альтернативні рішення.

Як змінилася складська логістика

Коли карантин тільки почався, на складських комплексах нашої компанії спостерігався значний наплив вантажів. Працівники складів, терміналів спільно з департаментом внутрішніх перевезень України постійно працювали для забезпечення безперебійних, своєчасних відвантажень.

Враховуючи, що співробітникам доводилося працювати в складних і навіть небезпечних умовах, ми подбали про всі запобіжні заходи для них. На складах, пунктах прийому були організовані умови для проведення дезінфекційних заходів. Варто відзначити, що наші замовники майже ніколи не стикалися з проблемою затримки відвантаження продукції.

Ефективність роботи організації логістичних у дистанційному режимі

Щоб не наражати на небезпеку здоров’я своїх співробітників, велика частина логістичних компаній перейшла на віддалений режим роботи, при цьому, партнерські зустрічі та зустрічі з клієнтами проходили в онлайн форматі.

Компанія «Neolit» користується останніми технологічними розробками і застосовує інноваційні рішення, ми давно перейшли на електронний документообіг з багатьма нашими клієнтами. Під час локдауна нашою метою став стовідсоткове охоплення цими технологічними рішеннями всієї клієнтської бази. На жаль, поки не вдалося повністю реалізувати цю ідею, оскільки це залежить не тільки від компанії, але і від рівня розвитку інформаційно-технологічної сфери на підприємствах у клієнтів.

Вся внутрішня робота компанії автоматизована, ми використовуємо корпоративні IT-ресурси, що дозволяє кожному працівнику організації віддалено працювати з будь-якими файлами, які відповідають рівню його доступу.

Одним з переваг автоматизації роботи компанії є можливість для замовника зробити онлайн заявку на транспортування вантажу будь-яким транспортним засобом. Вся документація зберігається в електронному вигляді, не вимагається оформлення паперових заявок з підписами і печатками. З великими клієнтами ми співпрацюємо допомогою зв’язку через спеціальні ІТ-системи. Це дозволяє розробляти індивідуальні рішення, автоматично передавати запити на транспортування з клієнтських систем обліку. Також клієнти можуть отримувати з нашої центральної системи відстеження маршруту і статус по доставці.

Не так давно нами було прийнято рішення про типізації робочих місць. Реалізувалося це через запровадження концепції, що передбачає наявність доступу до всіх робочих ресурсів організації для всіх працівників, незалежно від того, де вони знаходяться. Також була створена візуалізація локальних серверів окремих підрозділів компанії і перенесення їх в дата-центри.

Впроваджувалася нова концепція з застосуванням передових хмарних технологій, за рік нам вдалося повністю завершити процес такої стандартизації робочих місць. Тому, коли з’явилася необхідність працювати віддалено, всі процеси велися співробітниками у звичному режимі, без втрати доступу до документації та інформаційно-технологічних можливостей, які були у них в офісі. Щоб уникнути витоку інформації, ми використовували апаратне шифрування, а доступ до робочих документів можливий лише після проходження двофакторної аутентифікації.

Всім працівникам організації був забезпечений доступ до ресурсів через безпечне хмара. Вони могли встановити корпоративні програми на мобільні пристрої, погодившись з правилами безпеки та конфіденційності. Це забезпечило можливість комфортно працювати з будь-якої точки світу.

Для багатьох логістичних компаній України перехід на дистанційний режим роботи не викликав труднощів і весь процес співробітництва з партнерами та клієнтами проходить успішно.

Залишилися питання?

Залиште свої контакти, щоб зв'язатися з нашим спеціалістом.

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.