Серпень 15, 2017

Перевезення небезпечних вантажів – одна з найскладніших завдань в логістиці

Деякі замовники послуг вантажоперевезення небезпечних вантажів з подивом сприймають новину про те, що вартість процедури трохи вище, ніж транспортування стандартних вантажів або контейнерів. Мовляв, техніка і так хороша, водії досвідчені і страховка є – за що доплачувати то?
Насправді, все не так просто, як здається на перший погляд. І зараз ми постараємося розкрити специфіку перевезення небезпечних вантажів, інакше кажучи, розповісти про проблеми і таємниці процесу.

Питання до держави

Відповідно до Закону України під номером 2608-VI ліцензування вантажоперевезень скасовується. Правило стосується і небезпечних вантажів, але лише в тому випадку, якщо фіз-, юр-особа транспортує їх для власних потреб. Отже, Логістична компанія витрачає чимало часу сил і фінансів на узгодження ліцензії, а про кількість довідок, необхідних регулятору, і складності їх отримання, ми тактовно промовчимо. Додамо лише, що заповітна папір навіть не дає право на здійснення міжнародних перевезень. Отримати його можливо лише через три роки практики в Україні.
 

Допуски персоналу

Безумовно, досвід водія значить дуже багато в успіху справи, і вони повинні проходити навчання роботі з небезпечними вантажами різних категорій хоча б з метою підвищення безпеки. Але, згідно з нормами, на підприємстві, яке працює з «небезпечними» перевезеннями повинні бути окремі уповноважені особи з питань безпеки, обов’язково з вищою освітою.
Без пред’явлення диплома співробітника не допустять до проходження спеціального навчання в ДАІ (від водія вимагається пред’явлення трудової книжки з мінімум 3 роками стажу по категорії). Як ви вже могли здогадатися, курси, підготовку до іспитів і додаткові лекції (для водіїв, які працюють з вантажами 1-7 ступеня небезпеки) оплачує компанія. Плюс до всього, кожні 5 років необхідно проходити переатестацію.

Вимоги до ТС

Тут все логічно і зрозуміло. Машини забезпечуються ADR-комплектом, інформаційними таблицями і знаками, ремонтним інструментом, вогнегасниками, черевиками і т.д. Відсутність будь-якого елементу – серйозний привід для «трассовщіков» (дорожньої поліції), тому за дотриманням норм стежать більш ніж ретельно.
Якщо планується перевозити радіоактивні, вибухові речовини, небезпечні наливні вантажі (в цистернах), транспортний засіб виходить на рейс тільки після перевірки техогляду та отримання допуску в ДАІ. Чи варто згадувати про трудомісткість процесу, навіть в разі повністю справного і придатного ТС ?!

Узгодження маршруту

Вантажі 1-7 класу небезпеки слідують лише за узгодженими з ДАІ маршрутами, причому, від логіста вимагають по можливості виключити зі шляху прямування населених пунктів, дороги поблизу архітектурних пам’ятників, промислових, рекреаційних зон, навчальних закладів, лікарень і т.д. Місця стоянки, заправки, швидкість також обумовлюються.
При цьому дозвіл видається на 1 проїзд і не факт, що воно буде отримано з першого разу або отримано взагалі. Роль грає досвід логіста, репутація і зв’язку компанії, позиції на ринку, і, звичайно, погода в кабінетах чиновників.

Залишилися питання?

Залиште свої контакти, щоб зв'язатися з нашим спеціалістом.

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.