Лютий 17, 2017

Новий закон про річкові перевезення – всі за одного, а один проти всіх

Місяць тому парламентарії нарешті проголосували за законопроект 2475a, націлений на розвиток внутрішніх водних шляхів. Вживання заходів відтягують вже більше 10 років. Але сьогоднішнє рішення, норми, прописані в 2475a, влаштовують майже всіх: уряд, представників бізнесу, вантажовласників, експертів з ЄС. Проти виступає лише велика компанія «Нібулон», яка, за рішенням Антимонопольного комітету України, не може називатися монополістом на ринку перевезення вантажів внутрішнім водним транспортом.

«Нібулон» нарікає на основний недолік законопроект – відсутність відкритої методології розрахунку нового річкового збору. Представники компанії пропонують обговорити це питання з міжнародними фінансовими організаціями, відтягнути розгляд закону ще на кілька місяців і знову переголосувати.

Здається, що підхід здоровий і логічний, але є ще одне пояснення прагнень «немонополіста». Можливо, компанія розраховує, що проект закону не пройде повторні слухання і їй вдасться зберегти частку на ринку. В іншому випадку, доступ до водних шляхів України отримають суду під іноземними прапорами, конкуренція збільшитися, а за милість вантажовідправника доведеться серйозно поборотися.

Думка експертів та Міністерства – як 2475a змінить логістику?

За словами міністра інфраструктури, планований річковий збір буде менше, ніж сумарно п’ять інших зборів, які діють сьогодні. Він полегшує роботу операторів ринку і має позитивно вплинути на вартість послуг (в сторону їх зниження). Отже, річковий збір вигідний як вантажовідправникам, так логіста.

Отримані гроші буде легше розподіляти і направляти на реконструкцію, підтримку стану, будівництво нових інфраструктурних об’єктів на річці. При правильному підході і виконанні, 2475a здатний пожвавити галузь, сприятиме розвантаженню ЖД і автомобільних доріг, принести значну пользую економіці.

Кінцева мета – реалізувати унікальний потенціал річки Дніпро (30-35 млн т в рік). Сьогодні по ній перевозять 6-7 млн ​​тонн вантажу на рік (3%) від загального обсягу вантажоперевезень в країні. Для порівняння в Голландії водний транспорт закриває до 50% потреб вантажовідправників, а в Румунії до 30%. Цифри вражають, але чи варто чекати дешевої і якісної доставки? Однозначної відповіді на це питання поки немає.

Залишилися питання?

Залиште свої контакти, щоб зв'язатися з нашим спеціалістом.

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.