Листопад 2, 2016

Бердянський порт бореться за причали. Частина 1

Державне підприємство БМТП, виконуючи постанови контролюючих органів, хоче підписати договір з ДП АМПУ (Адміністрація морських портів України), але керівництво підприємства, стало на захист стивідорних компаній, а не приватних інвесторів.

У планах міністерства інфраструктури провести через ВР України до кінця цього року, законопроект про концесії. Із за чого відновилися дебати з питання державного і приватного партнерства в портах. Одні говорять про те, що портову галузь з кризи можуть підняти тільки приватні інвестори, а інші переконані в тому, що управлінням портової інфраструктурою повинні займатися держпідприємства.

Зараз Бердянський порт – це гарне місце для того, щоб розібрати проблеми партнерства між приватним бізнесом в портах і державою. Один з найважливіших питань, яке цікавить інвесторів – це доступ до причалів. Але керівники державних портів не поспішають йти на зустріч в цьому питанні.

Вересень став критичним місяцем в рішенні цього питання, – розпорядження і користування причалами. У Миколаєві проходять обшуки в офісах ДП «НМПТ» і приватних фірм. Керівництву підприємства, були висунуті звинувачення в тому, що вони надавали в оренду причали приватним фірмам за дуже заниженими цінами, а за фактом взагалі не отримувала за це ні копійки, тому що орендарі оскаржували ці суми в судах.

У Бердянську навпаки, хочуть укласти договір з іншим ДП, але його керівництво не стало на захист державних інтересів, а, навпаки, захищає приватних стивидоров. Парадокс? Ні! Як кажуть: «Про що б люди не говорили, вони говорять про гроші».

ДП «БМТП» звернувся до Міністра інфраструктури України з пропозицією про передачу причалів в оренду. Така необхідність виникла після фінансового аудиту Державної фінансової інспекції в Запорізькій області в ДП «БМТП».

Поділ майна підприємства, а саме причалів і передача їх на баланс БФ ДП «АМПУ» привели до їх платній не у відповідності до норм чинного законодавства. Договору полягали не на умовах оренди, а на підставі договорів сервітуту та договорів з наданням забезпечення доступу до причалів. Якщо підприємство уклало договір оренди, то орендна плата була б в рази менше, ніж за договором сервітуту та експлуатації причалу. В результаті таких маніпуляцій державі Україна була заподіяна фінансових збитків у вигляді недоотримання до держбюджету коштів в розмірі до 70% від орендної плати.

За результатами аудиту прийнято рішення, що ДП БМТП необхідно вжити заходів щодо вирішення в законному порядку питання використання причалів на умовах орендної плати.

Залишилися питання?

Залиште свої контакти, щоб зв'язатися з нашим спеціалістом.

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.