Березень 22, 2017

Нові тенденції в українських контейнерних перевезеннях

Сьогодні експерти оцінюють ринок контейнерних перевезень вантажів по Україні в 8 млн тонн на рік. З них 6 млн припадає на автомобільний транспорт, а решта 2 – на залізничне сполучення. Також приблизно 10 млн тонн контейнерних вантажів в рік перевозять вантажівки за напрямками ЄС-Україна. Плюс до всього, 7,8 млн тонн – контейнерооборот південних портів за 2016 (з них всього 0,5 млн – транзит до західного кордону). Сумарно ми маємо базу майже в 26 млн тонн річного вантажопотоку, але ці цифри явно не відповідають амбіціям МІУ і можливостям української транспортної мережі.

У актуальною на сьогодні Транспортної стратегії України чітко прописана мета: збільшити обсяг і розширити номенклатуру контейнерних вантажів. Про те, який результат планується отримати і як його досягти, в документі, природно, нічого не сказано. Але сперечатися з тим, що Україна має потужний потенціал для розвитку контейнерних перевезень теж безглуздо. Давайте розберемося з тенденціями, відштовхуючись від реалій.

Великий переділ вантажопотоку

Без модернізації інфраструктури і залучення іноземних компаній неможливо говорити навіть про спроби досягнення амбітної мети Транспортної стратегії. Благо, МІУ почали активну роботу над базою для передачі морських портів у концесію. Також не вщухають розмови про прихід в Україну великих зарубіжних компаній Hutchison ports і DP World. Якщо їх вдасться зацікавити, очікується потужний поштовх розвитку морських контейнерних терміналів. Значить, з одним з компонентів ланцюга перевезень все більш-менш ясно – є надія на значне збільшення транзиту.

Правда, розвиток інфраструктури портів не гарантує транзитний вантажопотік без прозорої і дешевої схеми доставки контейнерів до західних кордонів України. Сьогодні в основному використовуються вантажівки-контейнеровози. Їх головні переваги: ​​мобільність, простий розрахунок тарифу і зручність дрібнопартійності доставки. Але «відібрати хліб» у автомобільного транспорту здатна «Укрзалізниця». Залізничникам варто використовувати основний козир – низьку ціну перевезення.

Якщо підприємство докладе зусиль в боротьбі за клієнта, транзит по маршруту від південних портів України в ЄС піде. Не забувайте, що до західних кордонів стани примикають цілих три вантажних залізничних коридору, а проблема різної ширини колії легко вирішується за допомогою контейнерних терміналів. За прогнозами експертів, потужностей основних перевалочних пунктів повинно вистачити.

Залишилися питання?

Залиште свої контакти, щоб зв'язатися з нашим спеціалістом.

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.